به موزه علوم طبيعي چارده بلوط خوش آمديد
ادبي اجتماعي علمي

کبد گرم و چربی دارید؟ پوست سیب داروی شماست



پوست سیب بهترین ماده برای مهار و درمان کبد چرب محسوب می‌شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود که خوردن یک سیب در طول روز از بیماری کبد چرب پیشگیری می‌کند به شرط اینکه پوست آن را دور نیندازید. اخیرا مطالعه‌ای در دانشگاه لوئا نشان داده میوه سیب به خصوص پوست آن بهترین ماده برای مهار چاقی و بهبود بیماری کبد چرب است.
 
کبد چرب بیماری جدی و خطرناک است که زمانی اتفاق می افتد که چربی موجود در کبد از 10 درصد بیشتر ‌شود. علائم این بیماری در مراحل ابتدایی خاموش است اما اگر شدید شود سبب ابتلا به بیماری‌ها خطرناکی همچون سرطان کبد و سیروز کبدی می‌شود.
 
وجود ماده‌ای به نام اسید اورسولیک در پوست سیب با کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت از بروز کبد چرب پیشگیری کرده و در صورت ابتلا آن را مهار می‌کند. این ماده سبب ذخیره چربی قهوه‌ای در بدن می‌شود که با افزایش دما در ماهیچه‌ها و عضلات، چربی سوزی می‌کند.
 
علاوه بر این، مصرف سیب با پوست سبب کاهش وزن، اختلالات قلبی عروقی، انسداد عروق کرونل، حملات قلبی و فشار خون می‌شود. در بیشتر موارد بیماری دیابت، کلسترول بالا، مقاوت به انسولین و اضافه وزن منجر به کبد چرب می‌شود. افزایش فعالیت بدنی، اتخاذ سبک زندگی مناسب و پیروی از برنامه غذایی مغذی و سالم بهترین روش برای درمان کبد چرب است.

http://www.asriran.com/fa/news/469326


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

10 ماده غذایی واجب برای آشپزخانه



بوعلی می گوید من می توانم درمان تمامی دردها را در سیر بیابم. اگرچه این ادعای بزرگترین دانشمند ایرانی جای بحث دارد، اما مصرف سیردر تنظیم سوخت و ساز بدن مفید است. شاید بتوان بهترین نوع از غذاهای ایرانی را از این حیث در شمال کشورمان یافت. سیر سرشار از اسید فولیک ، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های گروه B است.
اگرچه در آشپزخانه کدبانوهای ایرانی معمولا تمامی مواد لازم برای یک آشپزی خوب و خوشمزه موجود است، اما شرایط اقتصادی گاهی سبب می شود تا با برگزیدن موارد با اهمیت تر، در خرید های خود وسواس بیشتری به خرج دهیم. در اینجا با 10 ماده غذایی آشنا می شویم که بودن آن در هر آشپزخانه ای لازم و حتی واجب است.

 روغن زیتون فرابکر

این نوع از روغن زیتون به عنوان سالم ترین نوع از این فرآورده شناخته می شود. به سبب عدم بهره گیری از محصولات شیمیایی در تولید آن، می تواند توصیه نخست در این فهرست باشد. روغن زیتون فرابکر به عنوان عضو ثابت سفره مدیترانه ای شناخته شده و آن را بهترین روغن دنیا می نامند.

ماست کم چرب

هروعده از این نوع ماست که به ماست یونانی هم معروف است، حاوی تنها 100 کالری است. از آن هم به عنوان یک دورچین وهم به عنوان یک میان وعده سبک می توان استفاده کرد.

عسل

این شیرین کننده طبیعی هم حاوی تمامی مواد آلی مورد نیاز بدن بوده و هم برای درمان دردهایی مانند سرفه های آلرژیک بسیار مفید است. شما می توانید از عسل برای شیرین کردن چای و یا حتی تهیه شربت استفاده کنید. به عکس شکر که برای بدن مضر است، قند موجود در عسل فوائد بی شماری در خود دارد.

حبوبات

مگر می شود پای ثابت غذاهای سنتی ایرانی در آشپزخانه های ما نباشد. این ماده غذایی ارزان، خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت - غنی از فیبر و پروتئین بوده و برای کاهش مصرف گوشت، جایگزینی طلایی است. مثلا یک فنجان نخود حاوی 15 گرم پروتئین و 12 گرم فیبر است. این نشان دهنده عمق بینش پیشینیان ما برای بهره گیری از حبوبات در غذاهای اصیل ایرانی است.

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ حاوی 6 گرم پروتئین بوده و با 70 کالری می تواند ته دل شما را بگیرد. یک مطالعه نشان داده است خانم هایی که صبحانه از تخم مرغ استفاده کرده اند، دو برابر سایرین موفق به کاهش وزن خود شده اند. مصرف تخم مرغ آب پز به سبب نداشتن روغن از انواع سرخ کرده آن بهتر است.

نمک دریایی

برای اغلب ما ایرانی ها، این نوع از نمک چندان شناخته شده نیست؛ اما به علت دارا بودن مواد معدنی بیشتر و مفیدتر نسبت به نمک عادی، در دنیا اقبال خوبی به مصرف آن شده است. شما می توانید از این نمک به همان روش استفاده از نمک عادی در غذاهای خود استفاده کنید.

رب گوجه فرنگی

در یکصد سال اخیر، این فرآورده غذایی هم بدل به پای ثابت غذاها و خورش های ما ایرانی ها شده است. این چاشنی خوشمزه، سرشار از لیکوپن بوده که خاصیت ضد سرطانی بالایی دارد. از آنجایی که در انواع بسته بندی رب چاره ای جز استفادهاز مواد نگهدارنده نیست، نوع خانگی آن بیشتر توصیه می شود.

سبزی خوردن

این دورچین محبوب ایرانی ها با خواص شگفت آور آنتی اکسیدانی خود، هم طعم خوب و هم خواص بی شماری دارد. مصرف سبزیجات هم به صورت خام، هم پخته و هم همراه با ترشی ها می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. استفاده از سبزیجاتی که داخل گلدان های کوچک در آشپزخانه رشد کرده و مورد مصرف قرار می گیرند، هم برای روحیه بخشی مناسب بوده و هم تازگی بیشتری برای مصرف خواهند داشت.

شکلات

شکلات تلخ به شدت برای مقابله با بیماری دیابت مفید است. دانشمندان به تازگی دریافته اند که استفاده از آن حتی به کاهش وزن نیز کمک می کند. از این فرآورده محبوب حتی برای مقابله با فشارخون و تنظیم کارایی قلب نیز می توان بهره برد.

سیر

بوعلی می گوید من می توانم درمان تمامی دردها را در سیر بیابم. اگرچه این ادعای بزرگترین دانشمند ایرانی جای بحث دارد، اما مصرف سیر (به خصوص خام آن) در تنظیم سوخت و ساز بدن مفید است. شاید بتوان بهترین نوع از غذاهای ایرانی را از این حیث در شمال کشورمان یافت. سیر سرشار از اسید فولیک ، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های گروه B است.
منبع: آکاایران

http://www.asriran.com/fa/news/469652/10


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

15 غذای حاوی ویتامین B12 که باید بخورید



ماست منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و پروتئین است. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مصرف منظم ماست از بروز دیابت و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. به خاطر وجود پروبیوتیک در ماست، به سیستم گوارشی بدن نیز کمک می‌کند. بهتر است از ماست سالم، ارگانیک و کم چرب استفاده شود. بهترین روش برای مصرف آن، به کارگیری ماست در اسموتی‌هاست.
برای اینکه سیستم ایمنی قوی‌تر و عملکرد عصبی بهتری داشته باشید، وعده‌های غذایی خود را با این مواد پر کنید. برای داشتن بدنی سالم شما باید از ویتامین‌های گروه B به اندازه کافی استفاده کنید. اگرچه به دست آوردن این ویتامین از طریق رژیم غذایی متعادل آسان است اما ویتامین B12 داستان دیگری دارد. ویتامین B12 که به بدن کمک می‌کند DNA و گلبول‌های قرمز را تولید کند و از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند، به طور طبیعی تنها در منابع حیوانی یافت می‌شود. این بدان معناست که افراد گیاهخوار در بدست آوردن آن دچار مشکل خواهند شد. افرادی که دارای مشکلات گوارشی همچون بیماری سلیاک هستند و افراد بالغ بالای ۵۰ سال در معرض خطر کمبود این ویتامین قرار دارند زیرا در بدن این افراد مشکلات جذب وجود دارد. با کمبود این ویتامین در بدن، فرد احساس خستگی، ضعف و سبکی سر می‌کند. در این مقاله قصد داریم ۱۵ ماده غذایی غنی از ویتامین B12 را معرفی کنیم.

صدف دو کفه‌ای:

ویتامین B12: 84.1 میکرو گرم در ۸۵ گرم صدف پخته شده

سایر مزایای صدف دو کفه ای برای بدن: صدف نه تنها منبع غنی از ویتامین B12 است بلکه می‌تواند منبع خوبی برای پتاسیم باشد. ۸۵ گرم از صدف دو کفه ای پخته شده حاوی ۵۳۴ میلی گرم پتاسیم است.

بهترین روش برای مصرف صدف دو کفه‌ای: شما می‌توانید صدف را در پاستا مصرف کنید. آن را بخارپز کنید یا به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشانید.

صدف خوراکی:

ویتامین B12: 21.84 میکرو گرم در ۸۵ گرم از صدف پخته شده

سایر مزایای صدف خوراکی برای بدن: صدف حاوی روی است. مواد معدنی ضروری می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. روی باعث تولید تستوسترون می‌شود و میل جنسی را بهبود می‌بخشد.

بهترین روش برای مصرف صدف: شما می‌توانید از این ماده در غذاهای مختلف بدون نگرانی استفاده کنید.

صدف سیاه:

ویتامین B12: 20.4 میکرو گرم در ۸۵ گرم صدف سیاه پخته شده

سایر مزایای صدف سیاه برای بدن: علاوه بر ویتامین B12 ، صدف سیاه منبع خوبی از پروتئین، پتاسیم، ویتامین C و اسید چرب امگا ۳ است.

بهترین روش برای مصرف صدف سیاه: آن را به عنوان یک اشتها آور بخارپز کنید و در کنار مواد غذایی دیگر سرو نمایید.

خرچنگ:

ویتامین B12: 10.3 میکروگرم در ۸۵ گرم

سایر مزایای خرچنگ برای بدن: گوشت خرچنگ حاوی ویتامین A ، B و C و نیز منیزیم است. همانند صدف خوراکی این ماده نیز حاوی روی است.

بهترین روش برای مصرف خرچنگ: شما می‌توانید خرچنگ را در سالاد یا غذاهای دریایی دیگر مصرف کنید.

ساردین:

ویتامین B12: 7.6 میکروگرم در ۸۵ گرم

سایر مزایای ساردین برای بدن: این ماهی کوچک حاوی کلسیم است. این ماهی همچنین ویتامین D و اسید چرب امگا ۳ دارد.

بهترین روش برای مصرف ساردین: ساردین در سس مارینارا بسیار عالی است. برای اینکه ارزش تغذیه‌ای این سس را افزایش دهید بهتر است از سبزیجات مختلف در آن استفاده کنید.

ماهی قزل آلا:

ویتامین B12: 5.4 میکروگرم در ۸۵ گرم

سایر مزایای قزل آلا: ماهی‌های چرب مانند قزل آلا منبع عالی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا۳ هستند. این مواد می‌تواند عملکرد مغز را افزایش دهد و در برابر التهاب مبارزه نماید.

بهترین روش برای مصرف قزل آلا: قزل آلا با کمی روغن زیتون فوق بکر عالی است. شما می‌توانید آن را به همراه اسفناج پخته شده با سیر و سیب زمینی پخته شده مصرف کنید.

ماهی سالمون:

ویتامین B12: 4.8 میکروگرم در ۸۵ گرم ماهی سالمون پخته شده

سایر مزایای سالمون برای بدن: همانند ماهی قزل آلا، سالمون نیز منبع غنی از پروتئین و اسید چرب امگا ۳ است.

بهترین روش برای مصرف این ماهی: برای به حداکثر رساندن مزایای این ماهی، متخصصان توصیه می‌کنند که آن را در فر بپزید یا گریل کنید.

تن ماهی:

ویتامین B12: 2.5 میکروگرم در ۸۵ گرم تن ماهی

سایر مزایای تن ماهی برای بدن: تن ماهی حاوی ویتامین D است. همانند سالمون و ماهی قزل آلا، تن ماهی نیز حاوی اسید چرب امگا ۳ است.

بهترین روش برای مصرف این ماهی: اگر در سالاد خود تن ماهی استفاده می‌کنید، بهتر است از مصرف سس مایونز چشم پوشی کنید. تن ماهی را با سرکه بالزامیک، آب لیمو و گیاهان مختلف ترکیب نمایید.

روغن ماهی کوچک:

ویتامین B12: 1.8 میکروگرم در ۸۵ گرم

سایر مزایای آن برای بدن: اگرچه این ماهی نسبت به سایر ماهی‌ها اسید چرب امگا ۳ کمتری دارد اما هنوز هم منبع پروتئینی خوبی محسوب می‌شود. اگر در مورد وجود جیوه نگران هستید این ماهی انتخاب خوبی است و دارای مواد شیمیایی کمتری نسبت به سایر ماهی‌هاست.

بهترین روش برای مصرف این ماهی: روغن ماهی کوچک را در فر با موادی همچون لیمو و سبزیجات تازه بپزید.

گوشت:

ویتامین B12: 1.3 میکروگرم در ۸۵ گرم

سایر مزایای آن برای بدن: گوشت گاو یکی از منابع عالی روی است. این ماده همچنین حاوی پروتئین و ویتامین B است.

بهترین روش برای مصرف آن: گوشت را به همراه سبزیجات و غلات سبوس دار بپزید.

شیر:

ویتامین B12: 1.2 میکروگرم در یک پیمانه شیر کم چرب

سایر مزایای آن برای بدن: شیر نه تنها منبع خوبی از کلسیم و ویتامین D است بلکه می‌توان از آن برای بهبود نتایج و نشانه‌های PMS در زنان استفاده کرد. مطالعات مختلف نشان می‌دهد زنانی که روزانه شیر کم چرب مصرف کرده‌اند ۲۵ درصد کمتر از سایر افراد به مشکلات تخمک گذاری مبتلا می‌شوند.

بهترین روش برای مصرف آن: روش‌های سالم بسیار زیادی برای مصرف شیر وجود دارد. شما می‌توانید از آن برای تهیه اسموتی استفاده کنید.

ماست:

ویتامین B12: 1.1 میکروگرم در ۸۵ گرم ماست کم چرب

سایر مزایای آن برای سلامتی: ماست منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و پروتئین است. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مصرف منظم ماست از بروز دیابت و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. به خاطر وجود پروبیوتیک در ماست، به سیستم گوارشی بدن نیز کمک می‌کند.

بهترین روش برای مصرف ماست: بهتر است از ماست سالم، ارگانیک و کم چرب استفاده شود. بهترین روش برای مصرف آن، به کارگیری ماست در اسموتی‌هاست.

تخم مرغ:

ویتامین B12: 0.6 میکروگرم در یک تخم مرغ بزرگ پخته شده

سایر مزایای آن برای سلامتی: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و ویتامین D است. ویتامین D برای جذب و نگهداری کلسیم ضروری است.

بهترین روش برای مصرف آن: می‌توان آن را به صورت پخته شده سرو کرد. شما می‌توانید تخم مرغ را بر روی سبزیجات، پستو یا کینوای خود بریزید. اگر کلسترول دارید، باید بدانید که زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد.

مرغ:

ویتامین B12: 0.3 میکروگرم در ۸۵ گرم

سایر مزایای آن برای سلامتی: مرغ نیز حاوی پروتئین است.

بهترین روش برای مصرف آن: روش‌های بی شماری برای مصرف مرغ وجود دارد. بهترین و سالم‌ترین روش برای مصرف آن به صورت گریل یا پخته شده است.

بوقلمون:

ویتامین B12: 0.3 میکروگرم در ۸۵گرم

سایر مزایای آن برای سلامتی: مصرف بوقلمون می‌تواند سلنیوم مورد نیاز بدن را فراهم کند. سلنیوم برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است.

بهترین روش برای مصرف آن: بوقلمون بهتر است در فر پخته شود. شما می‌توانید آن را به همراه کلم بروکسل و سیب زمینی سرو کنید.
منبع: مجله سلامت
http://www.asriran.com/fa/news/469476/15


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

دوغ‌های گازدار نخورید



دوغ برای درمان گرمازدگی، خستگی و عطش استفاده شده و همچنین برای پیشگیری از پوکی استخوان مصرف دوغ به صورت روزانه توصیه می‌شود و برخلاف نوشابه که پوکی استخوان ایجاد می‌کند برای حفظ سلامتی بدن این ماده غذایی مصرف آن توصیه می‌شود.
دوغ‌های گازدار نخوریدیک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مصرف دوغ‌های گازدار برای سلامتی بدن مضر است، گفت: باکتری‌های مفید موجود در دوغ مانع از رشد میکرو ارگانیسم‌های خطرناک در بدن می‌شود.
 
مرتضی صفوی، در رابطه با خواص درمانی دوغ اظهار داشت: دوغ یک ماده غذایی سنتی در کشور ما بوده و از قدیم مورد استفاده مردم قرار گرفته است. در فرهنگ ما نیز در رابطه با دوغ زیاد صحبت شده و بسیاری از ضرب‌المثل‌ها همچون «کی میگه دوغ من ترشه» نشان از قدمت مصرف دوغ در ایران دارد.
 
وی افزود: نوع شیرین دوغ بیشتر به دلیل اضافه کردن موادی مانند گلاب،‌ انبه یا لیمو حاصل می‌شود و نوع ترش ترکیب ماست، آب، نمک و فلفل است که می‌توان سبزی‌های معطری همچون نعنا و پونه به آن اضافه کرد.
 
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه انواع دوغ در کشورهای هندوستان‌، افغانستان و آمریکا نیز تهیه می‌شود، گفت: دوغ معروف به لاسی در هندوستان تهیه شده که هم به صورت شور و هم شیرین مصرف می‌‌شود.
 
صفوی بیان داشت: ما در ایران بیشتر نوع شور دوغ را استفاده می‌کنیم که توصیه می‌شود افرادی که دارای مشکل پرفشاری خون هستند از استفاده نمک در دوغ خودداری کنند.
 
وی با اشاره به اینکه دوغ در آمریکا نوشیدنی ماست یا نوشابه ماست نام دارد، گفت: بدن افراد در حال رشد روزانه به چهار سهم و افراد معمولی سه سهم کلسیم نیاز دارد که 2 لیوان شیر معادل یک لیوان ماست و یا یک لیوان دوغ به شمار رفته و یک چهارم نیاز بدن به کلسیم را رفع می‌سازد.
 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: باکتری‌های مفید دوغ شامل استرپتوکوکوس، ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس بولگاریس مانع از رشد میکرو ارگانیسم‌های مضر در بدن شده و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.
 
صفوی ادامه داد: دوغ برای درمان گرمازدگی، خستگی و عطش استفاده شده و همچنین برای پیشگیری از پوکی استخوان مصرف دوغ به صورت روزانه توصیه می‌شود و برخلاف نوشابه که پوکی استخوان ایجاد می‌کند برای حفظ سلامتی بدن این ماده غذایی مصرف آن توصیه می‌شود.
 
وی افزود: افرادی که دچار کم‌خونی و فقر آهن هستند بهتر است تا یک ساعت پس از غذا خوردن از مصرف دوغ خودداری کرده تا فقر آنها تشدید نشود، همچنین کسانی که دارای مشکلات گوارشی همچون زخم معده و اثنی‌عشر، ورم معده و نفخ شکم هستند بهتر است دوغ‌های گازدار مصرف نکنند چرا که این دوغ‌ها نسبت به دوغ‌های معمولی برای سلامتی مضر بوده و بیماری‌های گوارشی را نیز تشدید می‌کند.
منبع: فارس

www.asriran.com/fa/news/429852


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

افراد پرتحرک نیاز به ویتامین D بیشتری دارند



میزان پایین ویتامین D می تواند منجر به بیماری پوکی استخوان، نرمی استخوان، کاهش تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و احتمال خطر شکستگی شود.
به گفته پژوهشگران، افراد فعال و پرتحرک به منظور کاهش احتمال خطر شکستگی استخوان به میزان ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

به گزارش مهر، ویتامین D نقش مهمی در تضمین تراکم مناسب استخوانی ایفاء می کند. ویتامین D یک ماده غذایی ضروری است که می تواند همچون هورمون در اندام بدن عمل کند.

این ویتامین از طریق رژیم غذایی و از طریق پوست قرار گرفته در معرض نور خورشید قابل دریافت است. برای رشد استخوان و تضمین تراکم مناسب حجم استخوان لازم و ضروری است. میزان پایین ویتامین D می تواند منجر به بیماری پوکی استخوان، نرمی استخوان، کاهش تراکم مواد معدنی موجود در استخوان و احتمال خطر شکستگی شود.

جیسون میلر، سرپرست تیم تحقیق از مرکز علوم سلامت السویر در پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «ما با ارزیابی غلظت ویتامین D در میانگین سرم افراد مستعد در مقابل شکستگی استخوان و مقایسه آن با دستورالعمل های فعلی دریافتیم تجویز مصرف ویتامین D بیشتر برای افراد پرتحرک و فعال لازم و ضروی است.»

وی در ادامه می افزاید: « البته تنها ویتامین D عامل پیشگیری کننده از شکستگی نیست بلکه ما به افراد توصیه می کنیم که ورزش کردن به طور منظم را نیز فراموش نکنند.»
منبع: مهر

www.asriran.com/fa/news/438481


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

مقابله آسان با کلسترول خون



مصرف روغن زیتون بهترین گزینه برای کاهش کلسترول خون است. بهتر است به جای روغن‌های صنعتی از این روغن‌ها برای طبخ غذا استفاده شود.
با رعایت چند نکته و مصرف این موادغذایی می‌توان سلامت خود را تضمین کرد.

مقابله آسان با کلسترول خونمحمدحسین عزیزی متخصص تغذیه با اشاره به این که با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌توان کلسترول خون را کاهش داد، اظهار کرد: با یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌توان کلسترول خون را کاهش داد و در حقیقت انواع میوه‌ها و سبزی‌ها بهترین گزینه برای کاهش کلسترول است.
 
وی افزود: میوه‌هایی که فیبر بیشتری دارند تأثیر بیشتری بر کاهش کلسترول دارند. انواع مرکبات، سیب، گلابی، صیفی‌جات، هویج، خیار، مغز دانه‌هایی مانند گردو، بادام درختی، بادام زمینی و... در کاهش کلسترول خون مؤثرند.
 
عزیزی تصریح کرد: مصرف روغن‌های گیاهی به جای حیوانی، لبنیات به جز کره سرشیر و لبنیات پرچرب، گوشت‌های سفید شامل مرغ‌  و ماهی، مصرف کم گوشت قرمز، مصرف نان و برنج و غیره کلسترول خون را پایین می‌آورد.
 
این متخصص تغذیه تأکید کرد: مصرف روغن زیتون بهترین گزینه برای کاهش کلسترول خون است. بهتر است به جای روغن‌های صنعتی از این روغن‌ها برای طبخ غذا استفاده شود.
 
وی در پایان گفت: مصرف غذاهای پرچرب حیوانی مانند کله پاچه و مصرف زیاد تخم‌مرغ از عوامل مؤثر بر افزایش کلسترول خون است.

به طور کلی تمایل به مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها همراه گوشت‌های سفید، روغن زیتون، مصرف میوه‌ها و مغز دانه‌ها در وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

www.asriran.com/fa/news/438230


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

مرکبات داروی مؤثر در فصول بارانی



خود میوه حاوی فیبر کافی است و این مواد در آب آن موجود نمی‌باشد و به طور کلی اگر افراد دچار مشکلات گوارشی نبوده، میوه‌های پرتقال، نارنگی و لیمو را جز برنامه روزانه خود قرار دهند.
مرکبات به علت داشتن ویتامین‌ها و املاح پتاسیم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

مرکبات داروی مؤثر در فصول بارانیاسماعیل‌زاده متخصص تغذیه با اشاره به آب میوه‌های مناسب فصل‌های بارانی اظهار داشت: افراد مختلف برای حفظ سلامتی خود باید روزانه 2-4 واحد میوه یا ‌آب آن در برنامه غذایی خود قرار دهند و به طور کلی میوه‌های درشت به طور متوسط یک واحد به حساب می‌آید.
 
وی بیان کرد: در فصل سرما به علت شایع بودن بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی بهتر است که از مرکبات که حاوی ویتامین‌ها و پتاسیم است، بیشتر استفاده شود، زیرا ویتامین‌های موجود در این میوه‌ها سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس‌ها تقویت می‌کند.
 
این متخصص با بیان این که مصرف خود میوه از آب آن بهتر است، افزود: خود میوه حاوی فیبر کافی است و این مواد در آب آن موجود نمی‌باشد و به طور کلی اگر افراد دچار مشکلات گوارشی نبوده، میوه‌های پرتقال، نارنگی و لیمو را جز برنامه روزانه خود قرار دهند.
 
وی اضافه کرد: افرادی که مشکلات گوارشی دارند، خود میوه را نمی‌توانند مصرف کنند که در این موقع باید از آب میوه‌هایی چون لیموترش و گریپ فروت زیاد میل کنند.
 
اسماعیل‌زاده ابراز داشت: تا حد ممکن از آب میوه‌های صنعتی مصرف نکنند، زیرا این مواد حاوی مقادیر زیادی قند و اسانس میوه بوده که جز ضرر هیچ سودی و فایده‌ای ندارد.
 
وی در پایان گفت: مرکبات حاوی پتاسیم‌ بالایی بوده و این املاح برای تقویت سیستم ایمنی بدن و قلیایی شدن ادرار بسیار مفید و سودمند است و همچنین فشارخون را تنظیم می‌کند.

www.asriran.com/fa/news/438268


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,

8 راز مهم سلامتی



----------------------

استرس یکی از مواردی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود اما از آن نمی‌توان اجتناب کرد. بنابراین اهداف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید استرس خود را مدیریت نمایید. شما می‌توانید شرایط استرس زا را با مواردی همچون مدیتیشن، ورزش و انجام کارهای مفید کنترل کنید.

بدون شک شما هم افرادی را می‌شناسید که نحوه سلامت خود را همیشه کنترل می‌کنند. در اطراف همه ما، چنین افرادی پیدا می‌شوند. آیا تا به حال دوست نداشتید راز سلامت آن‌ها را بدانید و از این راز برای سلامتی خود استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۸ راز این افراد را بیان کنیم.

استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین C:

اگرچه شواهد علمی نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد اما بیشتر افراد مصرف این ویتامین را نادیده می گیرند. هر زمان که احساس کردید حال خوبی ندارید ، چند واحد ویتامین C مصرف کنید و از اثرات معجزه آسای آن لذت ببرید.

داشتن خواب کافی:


هر فردی باید در شبانه روز ۸ الی ۱۰ ساعت خواب مفید و با کیفیت داشته باشد تا بتواند سالم بماند. متخصصان خواب معتقدند که خواب مناسب و کافی برای داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار موثر است. در حققیت مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ۵ الی ۶ ساعت در شب خوابیده‌اند، زمانی که در معرض ویروس سرماخوردگی قرار می‌گیرند ۳۰ درصد امکان ابتلا به آن را خواهند داشت. این در حالیکه است که افراد با خواب کافی تنها ۱۷ درصد امکان ابتلا به بیماری سرماخوردگی را دارند.

نقویت قدرت ذهنی و روانی:

زمانی که همه افراد اطراف ما در مورد بیماری‌های مختلف صحبت می‌کنند، برخی از افرا حضور دارند که معتقدند هرگز بیمار نمی‌شوند. این افراد دارای باورها و عقاید قوی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید سالم بمانید باید قدرت ذهنی و روانی خود را تقویت کنید و مثبت بیندیشید.

کنترل و مدیریت استرس:

استرس یکی از مواردی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود اما از آن نمی‌توان اجتناب کرد. بنابراین اهداف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید استرس خود را مدیریت نمایید. شما می‌توانید شرایط استرس زا را با مواردی همچون مدیتیشن، ورزش و انجام کارهای مفید کنترل کنید.

تمیز و مرتب بودن:

زمانی که از بیرون به منزل خود بر می‌گردید باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. همان طور که می دانید محیط بیرون با میکروب‌های بسیاری آلوده است بنابراین پاکیزگی خود را همیشه حفظ کنید.

ورزش کردن:

انجام منظم تمرینات ورزشی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. انجام اینگونه تمرینات می‌تواند از بروز عفونت‌های دستگاه تنفسی جلوگیری کند.سعی کنید هفته‌ای حداقل سه بار ورزش کنید.

ارتباط از راه دور:

زمانی که مجبور می‌شوید برای رفتن به سر کار خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، احتمال قرار گرفتن در معرض میکروب‌های مختلف بیشتر می‌شود. برای اجتناب از این موضوع، شغلی را پیدا کنید که به منزلتان نزدیک‌تر باشد. همچنین اگر می‌توانید بهتر است دورکاری کنید.

داشتن استراحت کافی:

زمانی که احساس می‌کنید حالتان خوب نیست، بهتر است تا دیر وقت کار نکنید. زمانی را برای استراحت خود کنار بگذارید و مطمئن شوید خواب کافی دارید.
منبع: مجله سلامتhttp://www.asriran.com/fa/news/468651/8


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 خرداد 1395برچسب:,