به موزه علوم طبيعي چارده بلوط خوش آمديد
ادبي اجتماعي علمي

13روش ساده برای تمیز کردن کبد



یک حبه سیر را پوست گرفته و به سه قسمت تقسیم کنید و با یک لیوان آن به صورت ناشتا میل کنید. اگر نگران بوی بدن آن هستید کمی آب لیموترش میل کنید. جویدن آدامس نیز برای رفع بو و طعم سیر از دهان موثر است. مصرف سیر به صورت ناشتا یک روش فوق العاده برای زدودن سموم و فلزات سنگین از کبد هستند.
 این فلزات سنگین در کبد جمع شده و در طولانی مدت باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی می شوند. بنابراین لازم است که به فکر سم زدایی از کبدتان باشید. در این مطلب را ارائه می دهیم.

اهمیت دفع فلزات سنگین از کبد

این سموم دو دسته هستند: ارگانیک و غیرارگانیک. سموم ارگانیک به ویژه از داروهای مصرفی فرد، جذب بدن می شوند. البته در این گروه عناصر مضر دیگری هم هستند که از طریق مصرف الکل و دخانیات وارد بدن می شوند. در برخی موارد ما مجبور به مصرف داروها هستیم و کاری نمی شود کرد. اما سعی کنید حتماً مصرف الکل و دخانیات را ترک کنید.

سموم غیرارگانیک از طریق مصرف مواد غذایی و همچنین آلودگی هوا جذب می شوند. در برخی موارد کار کردن در کارخانه های شیمیایی که فلزات سنگین در آنجا بیشتر است باعث تجمع هر چه بیشتر این سموم در بدن می شود. متأسفانه این سموم در سیستم لمفاتیک و به ویژه در کبد ما تجمع می کنند و سلامتی را به خطر می اندازند.
از همین امروز گشنیز را به سالادها و سوپ هایتان اضافه کنید. این سبزی معطر پرخاصیت برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و جیوه، آلومینیوم و سرب را از بدن دفع می کند

شناخته ترین فلزات سنگین که در کبد تجمع می کنند

حتی اگر تلاش کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید باز هم بعضی از سموم وارد بدن می شوند. آلودگی هوای شهری، آب شیر و ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی، منابع شناخته شده ی آلودگی به این سموم هستند. در اینجا فهرستی از فلزات سنگین را ارائه می دهیم که بیشترین تجمع را در بدن دارند:

آرسنیک

زیان آورترین ترکیبی که وارد بدن می شود آرسنیک است که بیشتر مواقع از طریق مصرف آب شیر وارد بدن می شود.

سرب

این ترکیب نیز بیشتر از طریق لوله کشی های قدیمی و فرسوده ی منازل وارد بدن می شود. اما آفت کش ها و سمومی که برای محصولات کشاورزی استفاده می شود نیز حاوی سرب است و بیشتر مواد غذایی مصرفی روزانه ی ما به این ترکیب آلوده است.

جیوه

این فلز سنگین نیز در غذاهای دریایی و ماهی ها وجود دارد.

کادمیوم

کادمیوم در اکثر کودهای شیمیایی موجود است. در نتیجه بدون اینکه متوجه باشیم با مصرف میوه ها و سبزیجات وارد بدنمان می شوند که برای سلامتی بسیار خطرناک هستند. اگرچه میزان جذب این ترکیب اندک است اما جذب طولانی مدت آن به سلامتی آسیب می زند.



سیر

روزتان را با یک حبه سیر شروع کنید

یک حبه سیر را پوست گرفته و به سه قسمت تقسیم کنید و با یک لیوان آن به صورت ناشتا میل کنید. اگر نگران بوی بدن آن هستید کمی آب لیموترش میل کنید. جویدن آدامس نیز برای رفع بو و طعم سیر از دهان موثر است. مصرف سیر به صورت ناشتا یک روش فوق العاده برای زدودن سموم و فلزات سنگین از کبد هستند.

گیاه قاصدک را دریابید

دم کرده ی گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده ترین روش های پاک سازی بدن از شر فلزات سنگین است.

بفرمایید آب آرتیشو

مصرف دو بار در هفته از آب آرتیشو باعث سم زدایی از بدن می شود. دو عدد آرتیشو را داخل یک لیتر آب بجوشانید. زمانی که آرتیشوها نرم شدند آب آن را صاف کرده و در طول روز میل کنید. می توانید آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید.

کلروفیل مفید است

کلروفیل را از داروخانه ها یا عطاری ها تهیه کنید. این ماده ی طبیعی برای مراقبت از کبد و سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

گشنیز؛ سم زدای قوی

از همین امروز گشنیز را به سالادها و سوپ هایتان اضافه کنید. این سبزی معطر پرخاصیت برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و جیوه، آلومینیوم و سرب را از بدن دفع می کند.

آب گریپ فروت و پرتقال: دو یار مفید

این ترکیب ویتامین C پاک کننده ی عمقی بدن است. شما می توانید هر روز صبحتان را با آب این دو میوه آغاز کنید.

جودوسر را دریابید

جو دو سر یک انتخاب فوق العاده برای صبحانه است. جو دو سر سرشار از زینک و سلنیوم است. این دو ماده ی معدنی بهترین مراقب سیستم ایمنی بدن است که به دفع فلزات سنگین از بدن کمک می کند.
دم کرده ی گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده ترین روش های پاک سازی بدن از شر فلزات سنگین است

برنج کامل
برنج قهوه ای سرشار از زینک است که برای سلامتی مفید است. این برنج، خوش طعم است و به پاک سازی بدن کمک می کند.

هلو؛ یک میوه ی مفید

این میوه ی آبدار و شیرین تغذیه سالم زندگی سالم - فوق العاده ی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای دفع فلزات سنگین بسیار مفید است.

بروکلی؛ شاهکار خلقت

بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای مراقبت از کبد است. حواستان باشد که بروکلی هایی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان آلودگی به آفت کش ها باشد.

اسفناج خام

اسفناج سرشار کلروفیل است. مصرف خام این سبزی باعث می شود از خواص آن بیشتر بهره ببرید.

گردوی برزیلی را دریابید

گردوی برزیلی بسیار خوشمزه و حاوی زینک و سلنیوم است. این دو ترکیب ایده آل باعث حذف فلزات سنگین می شود.

پیاز؛ مفید و موثر

آیا امروز پیاز خورده اید؟ حتماً در کنار غذا پیاز میل کنید. این ماده ی غذایی سرشار از گوگرد است که برای خنثی کردن فلزات سنگینی مانند آلومینیوم فوق العاده است.

www.asriran.com/fa/news/472421/13


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

8غذای سالم که برای شما مفید نیستند!



8غذای سالم که برای شما مفید نیستند!

قبل از خریداری هر نوع محصول آماده از خودتان بپرسید آیا می‌توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید؟ اگر واقعاً می‌توانید بهتر است خریدتان را به قفسه فروشگاه برگردانید. سعی کنید طبیعی‌ترین شکل یک ماده غذایی را برای خودتان فراهم کنید. با خواندن مطلب بالا شاید فکر کنید دیگر چیزی نمی‌توانید بخورید و همه‌ی مواد غذایی که تا به حال مصرف می‌کردید، ناسالم بوده‌اند.
اگر همه ما می‌توانستیم به رژیم غذایی و مواد غذایی که مصرف می‌کنیم توجه داشته باشیم و بدانیم چه چیزی مفید است و چه چیزی نه! بدون شک نه دچار افزایش وزن می‌شدیم و نه برخی بیماری‌ها. در این مطلب مجله آکا ایرانبه چند مورد از مواد غذایی که مصرف نکردن آن بهتر است اشاره می‌کند.

 ۱- نوشیدنی‌های انرژی زا

کارخانه‌ها برای جلب مشتری معمولاً مقدار پروتئین و فیبر موجود در انرژی زاها و میزان کربوهیدرات خالص آن‌ها را روی بسته بندی درج می‌کنند. با این درصد ازپروتئین این نوشیدنی بسیار سالم به نظر می رسد و در اکثر باشگاه‌ها، فروشگاه‌های ارگانیک و ورزشی موجود هستند. ولی اگر یکی از آن‌ها را امتحان کنید متوجه مواد سنگین موجود در آن‌ها برای هضم و احتمال بروز معده درد می‌شوید.

پزشکان عقیده دارند هرچه لیست مواد تشکیل دهنده درج شده روی محصول بیشتر باشد، روند فرآوری بیشتری را طی کرده است. شیرین کننده‌های معمول در بیشتر نوشیدنی‌ها دارای اسامی فانتزی برای انواع مختلف شکر هستند و منجربه افزایش فشار خون و عواقب بعدی آن می‌شوند.

۲- ماست کم چرب یا بدون چربی

وقتی مواد تشکیل دهنده یک ماده غذایی از آن حذف و یا کم می‌شود فکر می‌کنیم نوع کم چرب برای سالم‌تر است. به خصوص اگر شنیده باشیم آن ماده برای بدن ضرر دارد. اما کارخانه‌ها برای جبران طعم از دست رفته، شکر بسیار زیادی به آن‌ها اضافه می‌کنند.

شکر مصنوعی کلسترول بد خون را به شدت افزایش می‌دهد. هنگام خرید محصولی را انتخاب کنید که هیچ شیرین کننده‌ای نداشته باشد. محصولات لبنی به طور کلی حاوی مقادیری قند هستند که لاکتوز نامیده می‌شود. در مجموع انتخاب شما باید محصولی با درصد لاکتوز کمتر باشد.

مطلب مرتبط: ۴ خوردنی که باعث کوتاه شدن عمر شما می شود

۳- ماست یخزده

 درست است که ماست‌های میوه‌ای یخ‌زده به اندازه بستنی کالری ندارند و چاق نمی‌کنند اما به عنوان مصرف روزانه برای سلامتی مفید نیستند. ماست یخ‌زده به نظر سالم می‌رسد چرا که نام ماست روی آن قرار دارد و از نظر ما، ماست به هرشکل مفید است. اما اگر دوباره مطلب بالا را بخوانید متوجه دلیل آن خواهید شد.

با وجود اینکه بسیاری از برندها سعی در متقاعد کردن مشتری در جهت سلامت این محصول دارند، توصیه می‌شود از این محصول به ندرت استفاده کنید و به هیچ عنوان خودتان را برای خوردن ماست میوه‌ای به جای وعده ی غذایی توجیه نکنید.

۴- اسموتی

شیشه‌های جذابی که اسموتی‌ها در آن سرو می‌شوند مردم را به سمت خود می‌کِشند. قند موجود در میوه ‌ا اگر زیاد مصرف شود باعث بالا رفتن قند خون و تجمع چربی در ناحیه پهلوها خواهند شد در نتیجه سایز کمر شما افزایش پیدا می‌کند. قند موجود در میوه جذب انواع قند و کربوهیدرات را تا ۲۵ درصد افزایش می‌دهد، به خصوص اسموتی‌های آماده. بهتر است اسموتی را در خانه بدون شکر تهیه کنید و برای شیرین کردن آن از توت‌ها استفاده کنید.

۵- گرانولا

گرانولا در دهه ی ۱۹۶۰ به شدت باب شد چرا که درصد شکر کمتری نسبت به صبحانه‌های معمول داشت و به علاوه به میزان زیادی سیر کننده بود. صرف نظر از اینکه جو برای سلامت قلب و بدن مفید است اما موادی که به گرانولا برای مزه دار کردن اضافه می‌شود می‌تواند مضر باشد. باز هم شکر یکی از این مواد است. علاوه بر آن چربی مواد افزودنی باعث ناسالم شدن می‌شود.

۶- غذای رژیمی یخ‌زده

کم کالری بودن غذاهای رژیمی یخ‌زده و مدت‌دار، مهر تأییدی بر برتری آن‌ها نسبت به غذایی که در خانه درست می‌کنید، نیست. غذاهای یخ‌زده حاوی مواد افزودنی است که به هیچ عنوان در آشپزخانه شما یافت نمی‌شوند و به طور معمول برای تهیه آن‌ها از برنج و غلات با کیفیت پایین استفاده می‌شود.

پیدا کردن غذای یخ‌زده‌ای که همه‌ی مواد تشکیل دهنده آن سالم باشند، بسیار مشکل است. اگر مجبور به ذخیره کردن مواد فریز شده هستید، سعی کنید مواد اولیه را بصورت فریز شده نگه دارید. به عنوان مثال سبزیجات فریز شده بصورت خام. گرم کردن دوباره غذاهای از پیش پخته شده مضر هستند.

۷- میوه خشک

خبر بد برای دوست‌داران میوه‌های خشک این است که به  جز کشمش، زردآلو، انجیر و خرما  تقریباً  به بیشتر میوه‌ها در پروسه خشک شدن شکر اضافه می‌شود.

۸- دسرهای گیاهی

حتی اگر دسر حاوی هیچ فرآورده حیوانی هم نباشد باز هم دسر است. چه بسا بعضی از دسرهای گیاهی درصد چربی و قندهای ساده بیشتری نسبت به دسرهای معمولی دارند. ممکن است شکر نارگیل که در اکثر دسرهای گیاهی استفاده می‌شود سالم‌تر از شکر معمولی به نظر می‌رسد، اما همان اثر منفی را روی قند خون و انسولین خواهد گذاشت.

چگونه انتخاب کنیم ؟

همه‌ی ما در زندگی روزمره به دلایل مختلف گاهی مجبور به خرید محصولات آماده هستیم، در این صورت دقت کنید هر چه مواد تشکیل دهنده یک محصول کمتر باشد کمتر فرآوری شده است. در نتیجه خواص آن کمتر از بین می‌رود.

قبل از خریداری هر نوع محصول آماده از خودتان بپرسید آیا می‌توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید؟ اگر واقعاً می‌توانید بهتر است خریدتان را به قفسه فروشگاه برگردانید. سعی کنید طبیعی‌ترین شکل یک ماده غذایی را برای خودتان فراهم کنید. با خواندن مطلب بالا شاید فکر کنید دیگر چیزی نمی‌توانید بخورید و همه‌ی مواد غذایی که تا به حال مصرف می‌کردید، ناسالم بوده‌اند.

اما می‌توانید روش زندگی سالم را انتخاب کنید، لذت ببرید و گاهی هم به خودتان جایزه بدهید. مصرف هر از چند گاه اسنک، بستنی و فست فود هیچکس را نمی‌کُشد. اما جایگزین کردن این مواد غذایی به عنوان غذای روزانه در طولانی مدت با توجیه کم کالری بودن و پر کردن حجم معده تأثیرات به شدت منفی روی سلامت‌تان خواهد گذاشت.
منبع: آکاایران
www.asriran.com/fa/news/473318/8


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

بهترین و بدترین غذاها برای افراد دیابتی



گوشت بدون چربی و لوبیای سیاه این غذای مکزیکی را ایجاد می‌کند که یک غذای عالی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. فیبر موجود در لوبیا می‌تواند به کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون کمک کند. به همراه گواکامولی کوچک از ۱۰ عدد چیپس ذرت لذت ببرید.

زمانی که فردی به دیابت نوع ۲ مبتلا باشد، مصرف متعادلی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم بسیار مهم است. برخی از افراد شمارش کربوهیدرات‌های مصرفی را در کنترل این گونه مواد مفید می‌دانند. سوال اینجاست که یک شام متعادل برای چنین افرادی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ صبحانه چه طور ؟ شما باید نحوه انتخاب غذاها از میان دستورات داده شده توسط پزشک را بشناسید و به خوبی به آن عمل کنید. در این مقاله سعی داریم به انتخاب‌های خوب و بد غذایی برای افراد دیابتی بپردازیم.

انتخاب بد: صبحانه مزرعه داران

۲۰۶۰ کالری، ۲۷۶ گرم کربوهیدرات

معمولا افراد دیابتی در خوردن برخی از غذاها محدودیت دارند. این نوع صبحانه نیز جزو مواردی است که به سرعت کالری و کربوهیدرات را بالا می‌برد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که افراد دیابتی تنها ۴۷ الی ۷۵ گرم از کربوهیدرات‌ها بسته به اهداف شخصی مصرف کنند. وزن بدن، فعالیت بدنی و داروها همگی موثر هستند. این غذا پر از کربوهیدرات است و می‌توان آن را برای ۴ الی ۵ وعده غذایی مصرف کرد.

انتخاب بهتر: صبحانه نوین آمریکایی

۲۹۴ کالری، ۴۰ گرم کربوهیدرات

این وعده غذایی می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم کند و در عین حال تنها ۴۰ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار کربوهیدرات نیز از طریق جوی دو سر غنی از فیبر و بلوبری تامین می‌شود. فیبر می‌تواند هضم را کندتر کند و از بالا رفتن سطح قند خون جلوگیری می‌کند. افراد دیابتی باید مراقب همه کربوهیدرات‌ها باشند. سعی کنید کربوهیدرات‌ها را در وعده‌های غذایی مختلف پخش کنید.

انتخاب بد: چیپس، سالسا و بوریتو

۱۷۶۰ کالری، ۱۸۳ گرم کربوهیدرات

قبل از اینکه بخواهید بوریتو را گاز بزنید، باید بدانید که چیپس و سالسای همراه آن می‌تواند کربوهیدرات زیادی وارد بدن شما کند. سبد غذایی شامل چیپس و سالسا حاوی ۹۸ گرم کربوهیدرات و ۸۱۰ کالری است. اگر قصد دارید از وزن خود بکاهید و سدیم کمتری مصرف کنید، باید بدانید که بوریتو می‌تواند ۹۵۰ کالری وارد بدن شما بکند. با مصرف این غذا همچنین سدیم زیادی دریافت خواهید کرد.

انتخاب بهتر: گوشت و اینچیلادای لوبیا

۴۴۳ کالری،۴۸ گرم کربوهیدرات

گوشت بدون چربی و لوبیای سیاه این غذای مکزیکی را ایجاد می‌کند که یک غذای عالی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. فیبر موجود در لوبیا می‌تواند به کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون کمک کند. به همراه گواکامولی کوچک از ۱۰ عدد چیپس ذرت لذت ببرید.
انتخاب بد:بشقاب گوشت دنده

ارزیابی: ۲۵۱۰ کالری، ۸۳ گرم کربوهیدرات

این غذای کلاسیک جنوبی، مقدار زیادی غذا در یک بشقاب جمع می‌کند. گوشت دنده پرچرب که حاوی سس باربکیو شیرین هستند و با ماکارونی و پنیر مصرف می‌شود، این غذا را تشکیل می دهد. ذرت یک سبزی با کربوهیدرات بالاست که ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد.این مقدار بسیار زیاد است.

انتخاب بهتر: گوشت پهلو

۳۶۰ کالری، ۴۲ گرم کربوهیدرات

گوشت پهلو یکی از خالص ترین و بهترین قسمت‌های گوشت محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را با کلم بروکلی پخته شده و سیب زمینی له شده مصرف کنید. پوره گل کلم به خوبی جایگزین سیب زمینی سفید می‌شود.

انتخاب بد: پاستای آلفردو میگو

۲۲۹۰ کالری، ۱۹۶ گرم کربوهیدرات

یک پاستای آلفردوی معمولی که با میگو پخته می‌شود دارای ۷۳ گرم چربی مسدود کننده شریان‌هاست. دیابت احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند مصرف اسیدهای چرب به ۱۵ گرم در روز برای رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری محدود شود.

انتخاب بهتر: پاستای فتا و میگو

۳۹۶ کالری، ۴۸ گرم کربوهیدرات

میگوی کم چرب و گوجه فرنگی رسیده آبدار این پاستا را می‌سازد. پنیر فتا دارای طعم خوبی است. به دنبال پاستایی باشید که ۵۰ تا ۱۰۰ درصد آن از غلات کامل تشکیل شده باشد. در این شرایط می‌توانید از مزایای فیبر نیز استفاده کنید. این مزایا شامل کنترل قند خون و احساس سیری است.
انتخاب بد: ساندویچ تن ماهی

۱۰۵۰ کالری، ۱۸۳ گرم کربوهیدرات

وعده نهار نیز همانند سایر وعده‌های غذایی برای دیابتی‌ها مهم است. بنابراین هر ساندویچی را به عنوان غذا انتخاب نکنید. سالاد تن ماهی حاضری می‌تواند حاوی مقادیر زیادی سس مایونز باشد. چیپس و سایر نوشیدنی‌های شیرین شده می‌تواند ۱۸۳ گرم کربوهیدرات وارد بدن شما بکند. این مقدار کربوهیدرات واقعا زیاد است.

انتخاب بهتر: ساندویچ سبزیجات و بوقلمون

۴۴۵ کالری، ۵۵ گرم کربوهیدرات

یک ساندویچ بوقلمون به همراه نان سبوس دار و سبزیجات سفارش دهید. شما می‌توانید آن را به همراه میوه و یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید. شش گرم فیبر به مدیریت قند خون کمک به سزایی می‌کند. شیر، میوه و سبزیجات همگی دارای پتاسیم بالایی هستند و همین پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

انتخاب بد: گامبو با سس کاجون

۱۰۶۹ کالری، ۹۲ گرم کربوهیدرات

گوشت مرغ یک شروع منطقی برای نهار گامبو با سس کاجون است اما سس، سوپ روغنی آن و مافین بزرگ ذرت می‌تواند دردساز باشد. چربی، اسیدهای چرب اشباع و کالری در این غذا فوق العاده بالاست. مافین ذرت بزرگ حاوی ۷۱ گرم کربوهیدرات است.

انتخاب بهتر: گامبوی مرغ رژیمی

۴۵۱ کالری، ۴۲ گرم کربوهیدرات

گامبویی که شما در خانه آماده می‌کنید می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. از سس کم چرب، طعم دهنده واقعی کاجون، برنج قهوه‌ای و سبزیجات غنی از فیبر استفاده کنید. سالاد غلات کامل را به همراه آجیل، میوه خشک شده و سبزیجات مصرف کنید.

انتخاب بد: مرغ سوخاری

۱۰۳۰ کالری، ۹۶ گرم کربوهیدرات

بهتر است بی خیال مرغ سوخاری، پوره سیب زمینی و نان کنار آن شوید. حتی اگر سینه مرغ سفارش می‌دهید نیز باید بدانید این ماده حاوی چربی و کربوهیدرات بالاست.

انتخاب بهتر: مرغ بریان

۳۱۲ کالری، ۲۹ گرم کربوهیدرات

مرغ بریان را به راحتی می‌توان درست کرد. یک دوم پیمانه سینه مرغ سرو کنید. سیب زمینی شیرین و مارچوبه را به همراه این وعده غذایی مصرف کنید. سیب زمینی حاوی فیبر و ویتامین A بالاست.

انتخاب بد: همبرگر

۲۷۰۰ کالری،۳۰۹ کربوهیدرات

یک چیز برگر، سیب زمینی سرخ شده و نوشابه بزرگ دارای کربوهیدرات، ۲۷۰۰ کالری و ۴۴ گرم اسید چرب اشباع است.

انتخاب بهتر: برگر تن آسیایی

۴۳۷ کالری، ۳۸ گرم کربوهیدرات

شما می‌توانید این برگر را در منزل نیز تهیه کنید. تن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. غلات کامل، یک دوم پیمانه بروکلی و هویج و کمی پرتغال به آن اضافه کنید. برگرهای سبزیجات و بوقلمون هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

انتخاب بد: بشقاب ماهی سرخ شده

۹۱۰ کالری، ۹۲ گرم کربوهیدرات

ماهی بخشی از یک رژیم غذایی سالم است مگر اینکه آن را سرخ کنید. روغن، کالری اضافی وارد بدن می‌کند و از مزایای آن می‌کاهد.

انتخاب بهتر: ماهی گریل شده به همراه سبزیجات

۴۵۶ کالری،۴۸ گرم کربوهیدرات

بهترین غذا برای افراد دیابتی یا افراد سالم، با ماهی پخته یا گریل شده آغاز می‌شود. یک سالسای ذرت گریل شده و سالاد گردو می‌تواند در کنار این غذا قرار گیرد. کربوهیدرات کلی بیشتر از ۴۸ گرم نخواهد بود. همچنین این غذا حاوی مقادیر متعادلی از مواد مغذی کلیدی همچون پروتئین، فیبر و چربی است.

انتخاب بد: کامبوی پنیر

۱۴۳۳ کالری، ۱۲۵ گرم کربوهیدرات

رول تخم مرغ بسیار سرخ شده، برنج سرخ شده و غذای اصلی حاوی مقادیر زیادی از سس و روغن باعث شده است این غذا یک انتخاب ناسالم باشد. سدیم کلی در این نوع وعده غذایی برای بیشتر افراد دیابتی مناسب نیست.

انتخاب بهتر: غذای آماده شده توسط خودتان

۴۷۴ کالری، ۳۹ گرم کربوهیدرات

شما می‌توانید با بروکلی و گوشت غذای مورد نظر را تهیه کنید. از مصرف نودل پرچرب و برنج سرخ شده خودداری کنید. سعی کنید در غذاهای خود از سبزیجات تازه استفاده کنید و آن‌ها را به جای سرخ کردن بخارپز کنید. حتی برای سدیم کمتر، سس سویا را استفاده نکنید.

http://www.asriran.com/fa/news/473530


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

فلج خواب یا بختک+فایده ویتامین c برای چاق ها+کم خون ها انجیر بخورند



انجیر سرشار از ویتامین‌ها، کلسیم و آهن طبیعی است که می‌تواند کم‌خونی را درمان کند.

دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: انجیر یک میوه‌ای با طبع گرم، که دارای ویتامین‌های C، B و A و املاحی از جمله سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم و فیبر است.
 
وی افزود: انجیر به علت دارا بودن ویتامین A و C برای رفع سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی، سوخت و ساز بسیار مناسب است. حتی افرادی که با مشکل خون رسانی در بدن مواجه هستند. به علت آهن موجود در آن روزی ده عدد توصیه می‌‌شود.
 
دکتر صفوی بیان کرد: افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف هستند خوردن آن بسیار مؤثر است حتی این میوه به علت دارا بودن ویتامین‌های موجود از بسیاری از مشکلات شامل یبوست، زخم معده، رفع تشنگی، عفونت ریه، تب، سرفه، اعصاب، تقویت هوش و سینه‌درد تأثیر بسزایی دارد.  
 
این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: مخلوط انجیر و عسل حتی به صورت شربت برای افرادی که از بیماری زخم معده رنج می‌برند کمک یار است.

http://www.asriran.com/fa/news/419397
ویتامین C به عنوان قرص ورزش معرفی نمی شود و درمان جدیدی هم نیست، اما

در افرادی که نمی توانند ورزش کنند، شاید جایگزین مناسبی باشد.
فایده ویتامین c برای چاق هامحققان دانشگاه کلورادو دریافتند، مصرف ویتامین C در افرادی

 که اضافه وزن دارند، به اندازه ورزش موثر است.  
 
بررسی های جدید نشان داده­، برخی افراد بزرگسال که با مشکل چاقی

 و یا اضافه وزن مواجه هستند، مصرف مکمل های ویتامین C، برای آنها

 جایگزین مناسبی به جای ورزش است.
 
محققان دریافتند، مصرف روزانه مکمل­ های ویتامین C اثری مشابه ورزش در افراد چاق دارد.
 
کیتلین داو، نویسنده این پژوهش اظهار کرد: ویتامین C به عنوان قرص ورزش

معرفی نمی شود و درمان جدیدی هم نیست، اما در افرادی که نمی توانند

 ورزش کنند، شاید جایگزین مناسبی باشد.
 
نتایج این بررسی نشان داد در افراد چاق و دارای اضافه وزن، فعالیت پروتئین endothelin-1 بالاست و

عروق خونی کوچک در آنها مستعد بسته شدن است که در نتیجه خون کمتری از آنها عبور

 و خطر ابتلا به بیماری های عروقی در این افراد افزایش می یابد.
 
محققان عنوان کردند: ورزش به کاهش فعالیت endothelin-1 کمک می کند

که این موضوع نباید نادیده گرفته شود.
 
آنها این بررسی را بر روی 35 نفر انجام دادند و دریافتند، مصرف روزانه 500 میلی گرم مکمل

 ویتامین C، به اندازه پیاده روی در کاهش فعالیت endothelin-1 موثر است.

http://www.asriran.com/fa/news/417260
در حقیقت با استراحت و هوشیاری کمتر، مغز آرامش یافته و hypnagogic فلج خواب آغاز می‌شود.
 یکی از موارد دیوانه‌کننده که هریک از ما در خواب تجربه کرده‌ایم فلج خواب است. این حالت زمانی رخ می‌دهد که شما بیدار هستید اما قادر به حرکت بدن خود نیستید.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس هایر، فلج خواب فقط زمانی رخ می‌دهد که سعی در به خواب رفتن داریم اما دچار بیدارخوابی شده‌ایم و در همان زمان به خواب می‌رویم. این حالت به تجربه‌های افراد در زمان هوشیاری کامل و ترس‌ها بستگی دارد.

از اظهارات افراد با تجربه فلج خواب می‌شنویم که از احساس ترس از نشستن چیزی بر روی قفسه سینه که اجازه حرکت به آنان داده نمی‌شود آزرده هستند. فلج خواب هیچ آسیبی به شما نمی‌رساند اما شما در خواب احساس می‌کنید چیزی به شما آسیب می‌رساند ولی حقیقت ندارد.

فلج خواب در زمان آغاز خواب عمیق hypnagogic یا رویا دیدن hypnopompic اتفاق می افتد.

در حقیقت با استراحت و هوشیاری کمتر، مغز آرامش یافته و hypnagogic فلج خواب آغاز می‌شود. البته در این زمان ذهن ما هنوز درگیر محیط اطراف است اما بدن به بی اختیاری دچار شده و در حال استراحت است و قادر به حرکت نیست. علت ترس و هذیان‌ها در این حالت قدرت تخیل و یا احساس جادو شدن در هنگام خواب است.

این حالت بیشتر در افرادی که اختلالات روحی دارند رخ می‌دهد. بیشتر اوقات اولین تجربه این حالت موجب اضطراب و افسردگی در افراد می شود.

آمار نشان می‌دهد افرادی که دچار آپنه خواب هستند و داروهای خاصی مصرف می‌کنند از این حالت مستثنی نیستند و فلج خواب را بیشتر از افرادی که دچار افسردگی و اضطراب هستند تجربه می‌کنند.
http://www.asriran.com/fa/news/472630


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

غذا را با لذت بخورید+یبوست؛ مادر بیماری‌ها+ 5 راه برای دویدن راحت‌تر



غذا را با لذت بخوریدیک کارشناس طب سنتی گفت: اگر غذا با میل و اشتها خورده شود و فرد از خوردن غذا لذت ببرد, معده هم بهتر آن را در خود جای می‌دهد و هضم می‌کند.

سید جواد علوی درباره لذت از غذا خوردن اظهار داشت: اگر غذا با میل و اشتها خورده شود و فرد از خوردن غذا لذت ببرد, معده هم بهتر آن را در خود جای می‌دهد و می‌فشارد و هضم می‌کند.
 
به گفته وی بالعکس معده غذایی را که شخص از روی بی‌میلی مصرف کند و از آن لذت نبرد, محکم در بر نمی‌گیرد و طبعاً هضم آن نیز به خوبی انجام نمی‌شود.
 
این کارشناس طب سنتی بیان داشت: اگر جنس و خلط دو نوع غذا از نظر خوبی و بدی مساوی باشد, فرد باید نوعی از غذا را انتخاب کند که طبع به آن مایل تر است و اشتهای بیشتری به آن دارد حتی اگر غذای مورد توجه, ارزش غذایی کمی داشته باشد.
 
علوی اضافه کرد: اما باید دانست که اگر 2 نوع غذا وجود داشته باشد فرد باید غذایی را مصرف کند که ارزش غذایی بالاتری داشته و بدن از آن سود بیشتری می‌برد.
 
وی ادامه داد: اما اگر تفاوت تولید خلط در این نوع غذاهایی که وجود دارد, زیاد شود, باید غذایی مصرف شود که خون صالحی را تولید می‌کند.
 
این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: غذاهای لطیف مانند آبگوشت, زرده تخم مرغ عسلی, سیب, انار و ... برای افراد سود بیشتری دارد.
منبع: تسنیم

http://www.asriran.com/fa/news/419480
کسانی که دچار یبوست هستند، هر روز صبح یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون میل کنند و اگر تمایلی به خوردن خالی روغن زیتون ندارند آن را با کمی آبلیمو تازه و نمک مخلوط کنند.
یبوست؛ مادر بیماری‌هاپزشکان یبوست را مادر بیماری‌ها می‌دانند پس دقت کنید که دچار این بیماری نشوید و اگر مبتلا شدید سریع به فکر درمان باشید. در اینجا چند راهکار برای درمان یبوست عنوان می‌شود.
 
ـ بهترین میوه آزمایش شده برای درمان یبوست انجیر است که می‌توانید آن را به چند روش استفاده کنید.
 
ـ هنگام خشکی مزاج انجیر (تازه یا خشک) را مثل آجیل در فواصل چند ساعت یک بار چند عدد بخورید.
 
ـ شب چند عدد انجیر خشک را در مقداری آب بریزید به طوری که آب کاملا روی انجیرها را بپوشاند. صبح ناشتا آب آن و انجیرها را بخورید.
 
ـ اگر یبوست شدید دارید انجیر را در شیر بخیسانید و ناشتا میل کنید.
 
ـ اگر باز هم اثر نکرد انجیرها را در روغن زیتون خیس کنید و صبح ناشتا بخورید.
 
ـ خوردن مخلوط آب نارنج با سون‌آپ برای درمان یبوست بسیار موثر است.
 
ـ خوردن تره فرنگی پخته قبل از غذا یا همراه غذا یا داخل سوپ و آش یبوست را برطرف می‌کند.
 
ـ جوشانده حدود 20 گرم گل ختمی و تنقیه آن یبوست شدید و کهنه را درمان می‌کند. البته این کار معده را هم ضدعفونی می‌کند و زخم‌های آن را التیام می‌بخشد.
 
ـ خوردن خیار یبوست را برطرف می‌کند.
 
ـ پنج گرم از ریشه ریواس را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و 20 دقیقه بگذارید بماند و بعد از این‌که کمی خنک شد، میل کنید. یعنی آن را ولرم بخورید. روش دیگر این‌که پنج گرم پودر ریشه ریواس را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و با کمی عسل شیرین کرده و خوب هم‌ بزنید. این نوشیدنی را هر روز قبل از هر وعده غذایی به مقدار یک فنجان میل کنید. 2 مورد گفته شده برای درمان یبوست بسیار مفید هستند.
 
ـ حدود یک گرم پودر ریشه گل زنبق را در یک لیوان آب ولرم همراه با یک قاشق عسل مخلوط کنید و صبح ناشتا بخورید. این مخلوط یکی از بهترین مسهل‌هاست.
 
ـ کسانی که دچار یبوست هستند، هر روز صبح یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون میل کنند و اگر تمایلی به خوردن خالی روغن زیتون ندارند آن را با کمی آبلیمو تازه و نمک مخلوط کنند.
 
ـ بعد از هر وعده غذایی یک سیب پخته را همراه با کمی کره (به اندازه یک فندق) بخورید از شر یبوست خلاص می‌شوید. البته می‌توانید با خوردن کمپوت سیب ناشتا یا هر شب قبل از خواب یک عدد سیب ‌‌‌با پوست را خوب بجوید یا آن را رنده کنید و میل‌کنید تا جلو یبوست را بگیرد و هرگز به آن مبتلا نشوید.
 
ـ نوشیدن یک فنجان هر روز صبح ناشتا شربت شیرین‌بیان برای درمان یبوست موثر است. برای این منظور 50 گرم ریشه خشک شیرین‌بیان را در یک لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و بعد آن را کنار بگذارید تا خنک شود، سپس صاف کنید و ناشتا میل کنید.
 
ـ 200 گرم سیب درختی و 800 گرم گوشت کدو را خرد کرده و در ظرفی بریزید، 100 گرم شکر هم به آن اضافه کنید. روی این مواد آنقدر آب بریزید که روی آن را بپوشاند و سپس روی شعله ملایم بگذارید تا آرام آرام بجوشد. بعد از این که کاملا پخته شد به آن وانیل، پوست پرتقال یا نارنج اضافه کرده و میل کنید.
 
ـ صبح ناشتا خوردن گلابی یا آب گلابی یبوست را برطرف می‌کند. گلابی‌های درشت سلولز بیشتری دارد و موثرتر است.
 
ـ حدود 30 گرم میوه تازه یا خشک آقطی سیاه یا یاس کبود را در نیم لیتر آب یا شیر بجوشانید و بعد ‌ ده دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود و صبح ناشتا و طی روز چند بار مصرف کنید.
 
ـ آلوچه یا آلوی سیاه خشک را در آب خیس کنید و حدود 10 دقیقه آن را بجوشانید و در حین جوشیدن کمی آبلیموی تازه به آن اضافه کنید. آن را کنار بگذارید تا خنک شود و صبح ناشتا و شب هنگام خواب از این مخلوط بخورید.
 
ـ حدود 20 گرم از گل‌های خشک یا 2 تا 3 گرم گل‌های تازه یا حدود 50 گرم برگ‌های خشک درخت هلو را در یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه بخیسانید. سپس آن را صاف و با عسل شیرین کنید و هر روز در فاصله غذاها دو فنجان بنوشید.
 
ـ صبح ناشتا آب هلوی تازه یا آب انبه برای درمان یبوست بسیار مفید است.

منبع: جام جم
http://www.asriran.com/fa/news/419128
شما با پاهای خود می‌دوید نه دست‌ها. بسیاری افراد طوری می‌دوند که انگار دست‌ها وظیفه دویدن را بر عهده دارند. سعی کنید بازوها و شانه‌ها را آرام کنید.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دویدن نیاز به آموزش ندارد و می‌توانند به طور غریزی به درستی بدوند؛ در حالی که دویدن نیز قوانینی دارد که باید رعایت شوند.

افراد زیادی از دویدن خسته می‌شوند و این ورزش را خسته‌کننده می‌دانند. دلیل این مسئله این است که بیشتر این افراد دویدن را بلد نیستند. این مسئله عادی است چون بیشتر این افراد دویدن را بلد نیستند، دویدن را نمی‌آموزند و تنها به صورت غریزی این کار را انجام می‌دهند.

نکاتی هست که با رعایت آنها می‌توان درست‌ دوید و بیشتر از آن لذت برد.

۱- چانه را پایین بیاورید


بیشتر افراد هنگام دویدن چانه را بالا می‌برند و سر را به سمت بالا خم می‌کنند. این کار باعث سخت‌تر شدن تنفس می‌شود و در ناحیه گردن و صورت تنش ایجاد می‌کند. در ورزش تنش به معنای اتلاف انرژی است. سعی کنید ناحیه سر و گردن را آرام کنید.

۲- دست‌ها را راحت‌ بگذارید


شما با پاهای خود می‌دوید نه دست‌ها. بسیاری افراد طوری می‌دوند که انگار دست‌ها وظیفه دویدن را بر عهده دارند. سعی کنید بازوها و شانه‌ها را آرام کنید.

۳- باسن را عقب ندهید


از آنجایی که زیاد می‌نشینیم، وضعیت بدن به هنگام دویدن شبیه به نشستن می‌شود و بیشتر از عضلات باسن برای دویدن استفاده می‌کنیم تا عضلات بالاتنه. این کار باعث می‌شود که انرژی بیشتری مصرف شود و در ناحیه پایین کمر درد ایجاد شود.

۴- پاها را زیاد جلو و عقب نبرید


پاها باید زیر بدن جلو و عقب بروند. قدم‌ها نباید به نگام دویدن زیاد بلند باشند. بدین شکل زیاد به زانوها فشار وارد نمی‌شود.

۵- آرام بدوید


اگر دوی استقامت انجام می‌دهید باید بتوانید به هنگام دویدن حرف بزنید، اگر نمی‌توانید سرعت را کم کنید. سرعت زمانی مهم می‌شود که یاد بگیرید سه مایل را به راحتی بدوید. انجام ورزش‌های قدرتی می‌تواند دویدن را راحت کند.
منبع: ایسنا

http://www.asriran.com/fa/news/419404/5


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

6 روش موثر درمان ترک پاشنه پا



کسانی که دچار خشکی در ناحیه پا هستند می توانند با مالیدن روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ، روغن بادام، روغن کنجد و تمامی روغن های گیاهی هیدروژنه ، ترک پای خود را به سرعت بهبود بدهند.
از آنجایی که قلب دوم انسان پای اوست، توجه به سلامت پا ها مهم و قابل اهمیت است.ترک پاشنه پا در اثر بی توجهی به آن ایجاد می شود . حفظ رطوبت پا ها در درمان ترک پاشنه پا مفید است.استفاده از روغن های طبیعی، عسل ،لیمو ترش، وازلین، مخلوط گلیسیرین و گلاب،موم پارافین روش های موثر درمان ترک پاشنه پا هستند.

بی توجهی به سلامت پا ، این عضو حیاتی بدن را دچار ترک در ناحیه ی پاشنه ی پا می کند. می دانیم که قلب دوم انسان ، پا است. لذا باید در صورت بروز ترک پاشنه پا که در آن سطح خارجی پوست پاشنه ی پا شکافته می شود، درمان ترک پاشنه پا را جدی بگیریم.ترک پاشنه پا علت های مختلفی دارد؛عدم رطوبت کافی در پاشنه ی پاها، به علت نبود غدد چربی در پوست پا، در آن ها ترک ایجاد می شود، پوشیدن کفش ها و صندل های نا مناسب که پشت آن ها باز است، فعالیت بیش از در پا ها، ایستادن های طولانی بر روی پاها ، کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن،خشکی بیش از حد هوای محل زندگی.

برای درمان ترک پا با اثرگذاری سریع بدون مراجعه به پزشک می توانید از روش های خانگی بهره برد و از حاد شدن این مشکل در پاها جلوگیری کرد.

– استفاده از روغن های گیاهی و نباتی: کسانی که دچار خشکی در ناحیه پا هستند می توانند با مالیدن روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ، روغن بادام، روغن کنجد و تمامی روغن های گیاهی هیدروژنه ، ترک پای خود را به سرعت بهبود بدهند.

– استفاده از موم پارافین: در صورتی که ترک پاها وضعیت خیلی وخیمی دارند که درد و خون مردگی در آن ایجاد شده است، می توان موم پارافین را برای درمان ترک پاشنه پا استفاده کرد.

– استفاده از آب لیمو ترش: لیمو ترش بخاطر داشتن خاصیت اسیدی، می تواند برای درمان ترک پاشنه پا سودمند باشد.

– مالیدن وازلین: با مالیدن وازلین به پاشنه و اطراف پاها و پوشیدن جوراب نخی، رطوبت کافی برای بهبود قسمت های ترک خورده، می رسد.

– استفاده از عسل: عسل با خاصیت ضد باکترایی و مرطوب کنندگی برای درمان و بهبودی ترک های پا بسیار مفید است.

– استفاده از مخلوط گلیسیرین و گلاب: برای اینکه رطوبت پاها را هنگام بیرون رفتن و زمانی که کفش به پا داریم حفظ کنیم، بهتر است قبل از رفتن به بیرون پاهای خود را با مخلوط مساوی گلیسیرین و گلاب بمالید.تا ساعتها رطوبت پاها تامین است.

برای جلوگیری از ایجاد ترک در پاشنه پا، و رعایت بهداشت پا، زمانیکه که به منزل برمی گردید، پاهای خود را با آب ولرم بصورت کامل بشویید و با حوله خشک کنید. جوراب های خود را نیز بعد از رسیدن به منزل بشویید و همینطور از کفش های مناسب استفاده کنید.

http://www.asriran.com/fa/news/477253/6


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

10 ماده غذایی برای درمان آفتاب سوختگی



انار و پودر انار، منبع غنی از الاژیک اسید است که می‌تواند پوست شما را از آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید مراقبت نماید. در طول ماه‌های گرم تابستان، خوردن انار را فراموش نکنید. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن می‌تواند یک لایه محافظتی دیگر به پوست اضافه کند.
درمان آفتاب سوختگی ممکن است از یخچال خانه شروع شود. البته همه افراد در معرض آفتاب زدگی قرار ندارند اما در روزهای گرم و آفتابی تابستان این موضوع دور از ذهن نیست. بهتر است قبل از اینکه دچار آفتاب زدگی و آفتاب سوختگی شوید از بروز آن جلوگیری نمایید. اینکار باعث می‌شود خطر ابتلا به سرطان پوست و نیز پیری کاهش پیدا کند. خوشبختانه برخی از غذاها وجود دارد که می‌تواند بدن شما را در برابر این پدیده مراقبت نماید. برخی از مواد نیز با اینکه از بروز آفتاب سوختگی جلوگیری نمی‌کنند اما درد حاصل از آن را کمتر خواهند کرد.

سیب زمینی:

استفاده از سیب زمینی برای بیشتر افرادی که در حال کاهش وزن هستند زیاد توصیه نمی‌شود اما مصرف اندک آن می‌تواند در برابر آفتاب سوختگی مفید باشد. ترکیبات نشاسته‌ای سیب زمینی به بهتر شدن آفتاب سوختگی کمک خواهد کرد. یک عدد سیب زمینی خام را برش دهید و تکه‌ای از آن را بر روی نقاطی از بدن که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید. برای درمان سریع تر، یک عدد سیب زمینی خام و سرد را رنده کنید و به عنوان پماد مورد استفاده قرار دهید.

جوی دوسر:

زمانی که کل بدن شما دچار آفتاب سوختگی شده است، جوی دوسر تسکین دهنده بسیار خوبی خواهد بود.یک پیمانه جوی دو سر را در غذاساز بریزید. سپس آن را در حمام وان سرد بریزید و خودتان در آن دراز بکشید.

چای سبز:

چای سبز نه تنها یک ماده طبیعی قدرتمند برای کاهش وزن محسوب می‌شود بلکه ترکیب کاتچین موجود در آن بدن را در مقابل تابش‌های مضر خورشید محافظت خواهد کرد. تانیک اسید موجود در آن، درد حاصل از آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌ دهد که نوشیدن تنها دو پیمانه چای سبز در روز می‌تواند از بروز آفتاب سوختگی و اثرات مضر تابش خورشید جلوگیری نماید. اگر از چهره سوخته خود رنج می‌برید، دو کیسه جای سبز را در آب سرد خیس کنید و روی نواحی مورد نظر در صورت بگذارید. اسید تانیک چای درد آفتاب سوختگی را کمتر می‌کند.

انار:

انار و پودر انار، منبع غنی از الاژیک اسید است که می‌تواند پوست شما را از آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید مراقبت نماید. در طول ماه‌های گرم تابستان، خوردن انار را فراموش نکنید. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن می‌تواند یک لایه محافظتی دیگر به پوست اضافه کند.

توت فرنگی و تمشک:

محتوای تانین در توت‌ها به کاهش نشانه‌های آفتاب سوختگی کمک می‌کند. توت فرنگی رسیده را له کنید و در نواحی که دچار آفتاب سوختگی شده است قرار دهید. بعد از چند دقیقه آن را بشویید.

خیار:

خیار که یک ماده رفع کننده تشنگی است، می‌تواند درد حاصل از آفتاب سوختگی را تسکین دهد بدون اینکه ماده شیمیایی و مضر وارد بدن شود. اگر هم اکنون بدن شما دچار آفتاب سوختگی شده است، یک عدد خیار را خرد کنید و بر روی پوست قرار دهید. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که خیار می‌تواند در مقابل خورشید نقش محافظت کنندگی داشته باشد. یک خیار ارگانیک و طبیعی پیدا کنید و خرد نمایید. آب آن را بگیرید. با گلیسیرین و گلاب مخلوط کنید و در برابر آفتاب از آن استفاده نمایید.

گواوا:

این میوه خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و می‌تواند بدن را در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند. یک عدد گواوا دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین C است که به درمان و مراقبت از پوست کمک می‌کند. از این میوه خوشمزه نهایت لذت را ببرید. سعی کنید سایر مواد حاوی ویتامین C همچون فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی و بروکلی را نیز وارد رژیم غذایی خود کنید.

گوجه فرنگی:

اگر به دنبال دلیل دیگری برای استفاده کردن از گوجه فرنگی هستید باید بدانید که این ماده در برابر آفتاب سوختگی بسیار خوب عمل می‌کند. گوجه فرنگی نه تنها یک ماده غذایی عالی برای بدن است بلکه در مقابل آسیب‌های نور خورشید به بدن محافظت خواهد کرد.در مطالعات انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که روزانه ۵ قاشق غذاخوری غذاهای غنی از لیکوپن همچون گوجه فرنگی را مصرف می‌کنند،۲۵ درصد مراقبت طبیعی بیشتری از پوست خواهند داشت. سعی کنید مصرف گوجه فرنگی را زیادتر نمایید و از سس طبیعی گوجه فرنگی بر روی غذاهای خود استفاده کنید.

کالاندولا:

این گیاه دارای خواص ضد التهابی فراوانی است که آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد و می‌توان از آن به عنوان یک درمان خانگی یاد کرد. یک ضماد از آن تهیه کنید و بر روی نواحی قرار دهید که دچار آفتاب سوختگی شده است. این کار سرعت درمان آن را بیشتر می‌کند.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا در بیشتر نوشیدنی‌های سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این گیاه در درمان و تسکین آفتاب سوختگی نیز موثر است. برگ‌های آلوئه ورا را بشکنید و عصاره آن را خارج کنید. سپس این عصاره را روی پوست قرار دهید. اگر آلوئه ورای طبیعی ندارید می‌توانید عصاره آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

منبع: مجله سلامت
http://www.asriran.com/fa/news/476633/10


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,

اثرات فوری پیاده روی بر بدن



قبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنید، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.

مطمئنا همه می دانیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی و نیز افزایش طول عمر کمک خواهد کرد، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاه است.سعی داریم با توضیح این اثرات، شما را به قدم زدن بیشتر و به دنبال آن زندگی با کیفیت تر ترغیب نماییم.

دیگر برای خوردن شیرینی حرص نمی زنید

قبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنید، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.

شادتر از قبل می شوید

ورزش سبب تولید هورمون های نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد. همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم می زنند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی که در شهر پیاده روی می کنند دارند.

پر از خلاقیت می شوید

افراد در حین پیاده روی بهتر می توانند مسائل را حل کرده و پاسخ سوال ها را پیدا کنند و این میزان خلاقیت در پیاده روی شصت درصد افزایش می یابد.

سطح انرژی تان بسیار افزایش می یابد

پیاده روی، قدرت اکسیژن رسانی خون به اندام های مختلف را افزایش می دهد، بنابراین قدرت پردازش مغز نیز افزایش خواهد یافت. بیست دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا شصت و پنج درصد میزان خستگی را کاهش دهد.اگر احساس می کنید که نمی توانید برنامه های روزانه تان را به خوبی پیش ببرید، به یک پیاده روی طولانی بروید. طبق بررسی ها حتی ده دقیقه فعالیت بدنی می تواند انرژی تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.

نسبت به میکروب های محیط اطرافتان مقاوم تر می شوید

اگر اهل ورزش های تعادلی مانند پیاده روی باشید، سیستم ایمنی بدنتان ارتقا یافته و قدرتمند می شود. لذا هنگامی که همکارتان در نزدیکی صورتتان عطسه می کند و یا مجبور هستید با کودک بیمارتان بازی کنید، به این راحتی بیمار نمی شوید.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازد.

شما را به یک انسان سرحال تبدیل می نماید

به جای اینکه پس از صرف ناهارتان در محل کار، روی صندلی تان بنشینید و بی حرکت باشید، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. پیاده روی هنگام ظهر بسیار مفید است.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیاده روی سی دقیقه ای در هنگام ظهر از سستی و بیحالی بعدازظهر می کاهد و شما را فعال تر می سازد.

منبع: آکاایران
http://www.asriran.com/fa/news/477675


موضوع : <-CategoryName->


نويسنده :HD در تاريخ 2 مرداد 1395برچسب:,